18 Ocak 2015 Pazar

Whiplash: Acı Yok Rockyyy Acı Yok

Merhaba spoilerla dolu bir yazı olacak filmi izlemediyseniz okumayın ama filmi izleyin klasik 7/10 puanlı filmlerden yazmak üzereydim ki imdb puanına baktım 8.7 imiş insanlar ne abartmış o puan düşer bence.

ceketimi unutmuşum hjasbdkas

mısıra kuru üzüm koymak :(

hiç kız yok

çocuğun eli kanadı bu ne hırs

zaa turuncu çocuk geldi

Öncelikle bunlar filmi izlerken aklıma gelip yazdıklarım. burada dursunlar istedim çünkü neden olmasın?


meheh filmi az önce izledim ve açıkçası pek hoşuma gitmedi çünkü hayallerinin peşinden gitmekle takıntılı olmak arasında fark var. Gerçi, belki de doğru yol budur mesela sylvester stallone'un rockyi yapma aşaması film olsaydı izlerken "e o kadar sevdiği köpeğini ne olacağı bile belli olmayan film projesi için mi sattı hırstan gözü dönmüş püüüüh" diyecektik. Bence diyenler olurdu hatta ben kesin derdim çünkü köpekleri çok severim sanırım başarılı olacağıma emin olmadan köpeğimi hayatta satmazdım işte bu yüzden başarılı olamıyorum!!!


Her neyse hayatımın hiçbir kısmında hırslı ve tuttuğunu koparan bir insan olmadığım için bu tür şeyleri anlamıyorumdur belki ama çocuğun bu kadar inat etmesi bana biraz saçma geldi. Tamam anladık hayalin ama ellerin kanayana kadar/kanarken/kanadıktan sonra bateriyi çalmakta neden bu kadar ısrar ettin? Bıraksaydın da ellerin biraz dinlenseydi sen de dikkatini başka bir yere verseydin hmm mesela sevgilinle buluşsaydın? Aa pardon tabi gavat hocanın sözlerini dikkate alıp kızcağızdan soğudun. Neymiş efendim en temiz ayrılık buymuş hahaha çok temiz oldu gerçekten bravo gerizekalı.

kız da pek sevimliydi

bravo gavat iyi bok yedin

Bir de herkesi eğitirken aynı yolu deneyen gavat hocaya değinmek istiyorum. HER KUŞUN ETİ YENMEZ diye bir söz vardır bilir misin? Keşke bilsen. Neden her öğrenciye aynı davranıyosun be adam? Belki biri diğerlerinden daha duygusal/ depresif/ üzgün/ baskıyı kaldıramayan yapıda. Adam gitse kendini öldürse napacaksın? Oturur ağlardın yine taburede değil mi...


Neyse işte yetenekli ve hayalleri olan, hayalleri için her şeyi yapmayı göze almış hırslı öğrenci ile aksi ama babacan öğretmen klişesinin hırslı genç kısmını alıp bu hocası orospu çocuğu olsa ne olurdu acaba denerek yazılmış bir senaryoya sahip bu film. İzlerken "keşke müziğe yeteneğim olsaydı" dediğim oldu tabi ki konusu müzik olan bir film böyle dedirtmeseydi baya saçma olurdu zaten. Orkestra ne zaman bir şarkıyı çalmaya başlasa "hığaaa çok güzel" dediğim hoş bir filmdi ama o kadar da abartılacak işte müziğin dünyası diyeceğiniz bir film KESİNLİKLE değil. Ama filmin ucunun açık olması çok hoşuma gitti. Gavat gencimiz başarıya ulaşıp en iyi olacak mı? Kızın gönlünü alabilecek mi? Yoksa sahneden indikten sonra kafasına avize düşmesi sonucu ölecek mi? Bunların hepsi bizim hayal gücümüze kalmış.

Ve benim filmden çıkardığım mesaj-------> "iyi güzel hırslı olun da psikopatlaşmayın" oldu. Niye böyle oldu ben yanlış mı izledim filmi jhsafknldsnm

Eğer keşke müzisyen olsam diyor,müzisyenlerin hayatı nasıl diye merak ediyor ve güzel şarkılar, iyi oyunculuklar ve daha da güzel bir senaryo istiyorsanız size hbo yapımı Treme isimli diziyi önerebilirim. Referans olması açısından da yapımcılarının the wire'ın yapımcıları olduğunu söyleyeyim ve yazıyı açılış müziğiyle bitireyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder