19 Şubat 2015 Perşembe

Nightcrawler: Haydi Kavun'un En Sevdiği X-Men Kahramının Adını Bi Filme Koyalım Da Sinirlensin

Evet filmi izlemeden önce, izlemeye başladığım ilk dakikalarda ve film bittikten sonraki küfür faslının ardından düşündüğüm bir şeyi başlık olarak kullandım. Nasıl buldunuz?


Jake G. gerçekten de çok güzel oynamış bu filmde. Kendisini bolca takdir ediyor ve Oscar adayı yapmayan akademi üyelerine küfür ediyorum. Zaten bu akademi üyeleri hep 60lı yaşlarında olan sinir bozucu amcalar, snobluktan ölecekler. En sevdikleri üç şey amerikan milliyetçiliği, klişe hikayeler ve geleneklerdir. Bu adamlara güven olmaz. Her neyse ne diyordum Jake G. harika oynamış. Neden Jake G. diyorum çünkü soyadını yazmak cidden çok zor. Hiç uğraşamam ama film için yaptıklarını yazmakla uğraşırım tabi ki. Eğer siz de benim gibi filmi izledikten sonra hemen imdbye koşup trivia okuyorsanız ya da en olmadı ekşi sözlükte falan yazılanlara bakıyorsanız bunları görmüşsünüzdür zaten fakat bu gerçek buraya bunları yazmama engel değil.


  • lou ona aç bir çakalı andırdığı için kilo vermiş ve bu fikrini yönetmene söyleyince yönetmen de afferin ceyk iyi düşündün bravo koçuma deyip içki ısmarlamış
  • başroldeki karakterimiz lou bir psikopat olduğu için çok az göz kırpıyor acaba bunun için ne kadar uğraşmıştır diye düşünüp ayna karşısında kendime dik dik bakarak konuştum biraz zor oluyor tebrikler ceyk

bu kadar şey yapmış işte ahjsfbdksansa ama cidden iyi 1 performanstı sokakta görsem döverdim kendisini.


Bir de bu yardımcıyla olan cam sahnesinde herkes ne alaka falan demiş ben görünce "hmm otoritesini kabul ettirmeye mi çalışıyo zaten ettirdi ki niye böyle yapıyo saçma" demiştim ama sonra da "hmm demek daha zor bi şey istemeden önce hazırlık yapıyordu" dedim. Ekşide bir yorumda zorlama da olsa böyle diyebiliriz demiş birisi şaşırdım. Siz ne düşündünüz o sahnede?



Bir başka güzel oyuncu da tabi ki lou'nun iş ortağı Rick'i canlandıran Riz Ahmed idi. İsmi bize ne kadar da tanıdık geliyor bu arkadaşımızın Oxford'da felsefe, politika ve ekonomi okuduktan sonra RIZ MC olarak hip hop piyasasına atılacağını kim düşünürdü? KİMSE. Rick'i de çok sevmiştim iyi bir insana benziyordu ama kader işte...

acun abi ben ingiltereden geliyorum şimdi size rap yapıcam


Ama filmde biraz sinirlendiğim bir şey Lou'nun sosyopat olması ve yaptığı her hareketin "sosyopat" olmasına bağlanmasıydı. Kardeşim bunun kadar hızlı ve duygusuz olmasa da bu adamın yaptığını gazetecilerin çoğu yapıyor. Hepsi mi sosyopat? Evet arkadaşlar çoğu sosyopat bu insanların. Çünkü aklını iyice kaçırmamış psikopatların en çok görüldükleri meslekler sıralı tam listesi;
  • ceo 
  • avukat
  • medya 
  • satış elemanı
  • cerrah
  • gazeteci
  • polis memuru
  • din görevlisi
  • aşçı
  • devlet memuru

ahsjfbdska aklını kaçırmamış demeyelim de psikopat özelliğini en çok gösteren insanların diyelim haydi. Kaynak: olağan psikopatlar isimli kitap yani ben de onların yalancısıyım.


Ne diyordum hah evet sadece kendi çıkarını düşünen, duygularını kullan(a)mayan, diğer insanları anlayamayan değil de onlara karşı herhangi bir şey hissetmeyen, iyi ile kötü arasındaki farklı bilmeyen/umursamayan insanların her yerde karşımıza çıkması hatta büyük ihtimalle önemli yerlerin çoğunun onlar tarafından ele geçirildiği gerçeğini düşündüren hoş bir filmdi fakat çoğu insan vay şerefsiz psikopat diyerek koyverdi gitti. O yüzden filme olan sevgim biraz azaldı.


Oysa mesela kendi halinde bir adamın -mesela walter white- iyice şerefsize bağlaması, bu sektörde kendini ve tüm ahlaki değerlerini -mesela heisenberg- kaybetmesi ve bunları kaybederken yaşadığı ikilemler -mesela 2.sezon jane'li bölüm- gösterilseydi daha mutlu olurdum. 


Ama iyi film izleyin derim hele Dan Gilroy beyin ilk yönetmenlik deneyimi olduğu düşünülünce insan ooo bravo kardeş demeden edemiyor. Zaten Oscar adayı olmasa da gerizekalı american sniper filminden her türlü iyidir. Onu izleyeceğinize bunu izleyin derim.

şşş üzülme ne zaman nightcrawler dense aklıma ilk sen geleceksin<3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder