17 Mayıs 2015 Pazar

Game of Thrones Falan: Bu Yazı Aptalca ve Spoiler Dolu

game of thronesla ilgili en sevdiğim şey: gerçek hayatı son derece güzel yansıtan bir dizi olması.

hayal kuruyorsun, kuruyorsun fakat gerçekle yüz yüze gelince FOS diye patlıyorsun. tıpkı gerçek hayattaki gibi.........

evet bu yazıyı son yayınlanan bölümü izledikten sonra yazmaya başladım ve şu an ağlıyorum biliyor musun?


her ne kadar kitaplara laf edilse de ben sevmiştim ve her birini heyecanla okumuştum...

hatta diziyi ilk izlediğim zamanı da hatırlıyorum o kadar mutlu olmuştum ki ağlayacaktım çünkü harika bir dizi başlamıştı ve bildiğiniz gibi bu hayatta kendimden ve ailemden ve kitaplardan ve güzel yiyeceklerden sonra en çok sevdiğim şey----> diziler ve filmlerdir. güzel bir dizi başladığında yaşadığım o hissi sizlere anlatamam...

hatta o güzel nisan gecesinde dizinin ilk bölümünü bitirmiş bakkala giderken heyecanla kardeşime game of thronestan bahsediyordum. "kılıç kalkan eski zamanlar insan öldüren mavi gözlü ölüler var lan harika bi de baş ailenin sembolü kurtlar" diye mutluluktan havalara uçuyordum.

evet hakkımda bir şeyler daha öğrendiniz;

1. kılıç kalkan eski zaman severim

2. kurtları da severim.

mlknjasd nereden nereye geldim ALLAH BELANIZI VERMESİN BU NE BÖYLE diyerek izledim son bölümü NEDEN JORAH MORMONTA BUNU YAPTINIZ NEDEEEEEEEEN diyerek yastığıma ağladım.

çünkü neden? çünkü KİTAPTA BÖYLE OLMUYORDU.

kesin herkes bu tribe çok gıcık oluyordur. kitap daha güzeldi ama cidden kitapta daha güzeldi hatta son kitaplar kendini daha bir heyecanla okutuyordu neden? çünkü hakkında sadece konuşulanları okuduğumuz karakterler olaya dahil oluyordu, onların hayatlarını okuyorduk ve tabi ki ENTRİKALAR ORTAYA ÇIKIYORDU. hatta kimsenin beğenmeyip çok sıkıcı dediği 4. kitabı da ben bu yüzden çok beğenmiştim çünkü kitabın sonunda sansa'nın kısmında littlefinger yaptıklarını bir açıklıyordu ki MAŞALLAAAAAAAH kendisine olan saygımız aşağıdaki grafikteki gibi oluyordu.

(laskfnjkdhsa allah kahretsin mouse olmadan çizince böyle rezil oluyo ama mouse olsa da böyle rezil olurdu BU GRAFİĞİ GÖRMEDİNİZ UNUTUN)

ve yine mesela dorne'da işler dizideki gibi değildi oberyn sevdiceğimin dulu intikam peşinde koşmuyordu onun yerine prensesimiz arianne martell kuzenleriyle dolaplar çeviriyordu bu sayede doran martell'in hain planlarının farkına varıyorduk. açıkçası xx kromozomlu bir birey olarak dorne en çok merak ettiğim kısımdı çünkü arya'nın kurdundan hatırlayacağınız üzere (nymeria) kadınların hakları erkeklerle eşitti ve kum yılanlarına olan merakım ile oberyn martelle olan sevgimin bir kısmı da buradan geliyordu.

bunun yanında dizide asla bahsedilmeyen greyjoylar ise beni yine üzen kısımlardan birisi çünkü greyjoy kardeşler de bir o kadar ilginç ve euron greyjoy her ne kadar şerefsiz bir insan da olsa yaptığını iddia ettiği emsalsiz işlerle ilgimi çekti ve tabi ki asha greyjoy bu aileye bu kadar önem vermemin sebebi. kendisi tamamen erkek egemen bir toplumda -bu demir adamlar gerçekten iğrenç allah hepsinin belasını versin yoksa boğulmuş tanrı mı demeliydim- herkesi kendine hayran bırakması ve taraftar toplamasıyla son derece takdir edilesi bir hanım ve küçüklüğünün arya stark gibi olduğuna bahse girerim. dizideyse alınmasın ama pek de çekici olmayan bir hanım tarafından oynanması beni yine
üzüyor kitapta çok güzel olmasa da bayağı hoş bir abla olarak anlatılıyor.

ve tabi ki saklı ejderimiz aegon ve tayfasından bahsedilmemesi de içimi yakıyor çünkü tyrion'ın aegon ve tayfasıyla tanışması, onun aegon targaryen olduğunu anlaması, çocuğu kandırıp planlarını tamamen değiştirmesini sağlaması kitapta en çok hoşuma giden kısımlardı ve tyrion'a olan sempatimin artmasını sağlamıştı (ki daha ne kadar artabilir diye merak ediyordum george bey beni her zaman şaşırtmayı beceriyor bravo sakallı)

eh dizi tabi ki şu an yayında olanlar içerisinde en güzel tarihi, fantastik, savaşlı, kalkanlı dizilerden birisi(gerçi vikings varken peeeh diyebilirdim ama burada merak edilen olaylar falan + ejderhalar var özür dilerim floki ejderhalarla kapışamazsın bebeğim) fakat kitapla olan bu uyumsuzluğu cidden üzücü çünkü HARİKULADE bir hikayeyi ekranlara taşımak varken GÜZEL bir diziyi ekranlara taşımayı seçmişler ve insan yitip giden bu potansiyeli gördükçe üzülmeden edemiyor.

kavun lordu, kanepesinden bildirdi. benimkinden çok daha iyi olduğuna emin olduğum görüşleriniz ve yorumlarınızı bloga ya da askfm'e yazabilir ya da kendinize saklayabilirsiniz fakat unutmayın fikirler paylaştıkça çoğalır aynı zamanda kavgalar da paylaşılan fikirlerden çıkar. iyi geceler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder